Debat om nord/sydående plantebælte

Velkommen til Grundejerforeningen Norsvej, 4600 Køge Fora Gamle indlæg Debat om nord/sydående plantebælte

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
Forfatter Indlæg
Forfatter Indlæg
17. februar 2007 at 14:45 #1095

Norsvej

Posted by Søren Winther Saturday, February 17 2007 14:45:58

16 Februar 2007

Dette skriv er uddelt til alle grundejere med parceller op til det nord/sydgående plantebælte samt lagt på http://debat.norsvej.dk og https://www.norsvej.dk

Bestyrelsen for Grundejerforeningen Norsvej har jævnfør vedhæftede referaters pkt. 8 besluttet af følge vedligeholdelsesvejledningen (vedhæftet) for det nord/sydgående plantebælte. Det vil sige; få en fagmand til at foretage en beskæring af plantebæltet ned til ca. 3,5 meters højde.

Bestyrelsens mål hermed er at opnå et tættere og mere frodigt plantebælte samt at imødegå de evt. skyggegener, som grundejerne på den østlige side af plantebæltet måtte opleve.

Beslutningen er endnu ikke ført ud i livet.

Idet bestyrelsen har modtaget en kommentar/indsigelse til beslutningen, vil vi hermed opfordre til en debat om emnet. Kommentaren/indsigelsen er vedhæftet som word-dokument nedenfor og kan også ses på https://www.norsvej.dk på forsiden.

Læs dokumentet her

…hvad mener du? Skriv en kommentar ved at klikke på “Kommentarer” nedenfor.

Det øvrige, omtalte “vedhæftede” materiale kan ligeledes findes på https://www.norsvej.dk på forsiden.

20. februar 2007 at 10:59 #1103

Norsvej

Oprettet af Oksbølvej 35 tirsdag, februar 20 2007 10:59:22

Hermed en kommentar til debatten om læbæltet nord/syd mellem Oksbølvej og Oddervej.

Som nytilflyttede til området nyder vi meget at der er bevaret en naturlig bevoksning med frodigt fugleliv og vekslende årstid som modvægt til alle vore nyplantede haver. Det vil være umuligt at beskære hegnet med bare rimeligt resultat.

20. februar 2007 at 11:38 #1102

Norsvej

Oprettet af kjeld nyekjær pedersen tirsdag, februar 20 2007 11:38:35

Hermed en kort kommentar fre en på Oddervej-siden, idet jeg blot vil udtrykke min støtte til en flok medlemmer fra Oksbølvej, der protesterer mod den vandalisme/beskæring, som bestyrelsen tilsyneladende har aftalt.

22. februar 2007 at 19:52 #1101

Norsvej

Oprettet af john hentze oddervej 19 torsdag, februar 22 2007 19:52:54

vi vil meget gerne have en beskæring af plante bælte mellem oksbølvej og oddervej . da vores have er dækket af skygge fra kl 18.oo , så er der ikke meget ved og grille eller sidde og nyde aften solen som ikke når ned i haven

25. februar 2007 at 19:40 #1100

Norsvej

Oprettet af Jesper Gaihede, Oddervej 17 søndag, februar 25 2007 19:40:59

Selvom vi er så heldige, ikke at være generet af skygge fra det grønne beplantningsbælte endnu, har grundejerforeningen vel en interesse og pligt til at vedligeholde fællesarealerne. Det gælder både vej, græs, træer langs vejen, beplantning i øvrigt m.v.

Hvordan bæltet vedligeholdes, skal jeg ikke personligt gøre mig klog på. Det er der professionelle, der ved langt mere om end jeg!

Det må dog være i alles interessse være vigtigt, at fællesarealerne vedligeholdes?! Om det så betyder beskæring af beplantningsbælterne på Oddervej, Oksbølvej og Padborgvej i 3, 4 eller 5 meters højde, det må en professionel vurderer. Det kunne jo også være, at beskæringen blev varieret, afhængig af træsorterne.

Indtil nu har jeg ikke set nogen saglige argumenter for, hvorfor bestyrelsen ikke skulle tilsikre vedligeholdelsespligten. Der er jo ikke tale om rydning af området eller på nogen anden måde ødelægning af plante og dyrelivet. Men blot et forslag om vedligeholdelse efter foreskrifterne.

PS Ros til bestyrelsen for initiativet omkring weblog. Spændende om folk er friske på at bruge denne form for debatfora.

28. februar 2007 at 08:57 #1099

Norsvej

Oprettet af Jesper Andreassen, Padborgvej 3 onsdag, februar 28 2007 08:57:31

Fremragende idé med en weblog, der giver mulighed for dialog uden for generalforsamlingen. Jeg er enig i at vores områder skal vedligeholdes, men mener at vi skal være varsomme med at nedskære træerne. Træerne er jo netop med til at give området karakter. At nogle kan føle sig generet at skygge kan jeg godt forstå, men træerne stod der altså da grundene blev købt og må derfor betragtes som vilkår. Skal der ske beskæring skal det i det mindske ske ud fra fornuftige begrundelser. Begrundelser som jeg ikke kan se ud af forslaget.

1. marts 2007 at 22:31 #1098

Norsvej

Oprettet af Mette, Oddervej 4 torsdag, marts 01 2007 22:31:10

Jeg har fuld forståelse for, at der kan være forskellige holdninger til beskæring af plantebæltet…..Men bestyrelsen skal varetage alle beboeres interesser, som i nogle tilfælde kan være modsatrettede, hvilket kommentarerne tydeligt viser.

Og så lige en bemærkning til brevet fra grundejerne op af plantebæltet på Oksbølvej: bestyrelsen består af frivillige, som udfører bestyrelsesarbejdet i deres fritid. Man kan ikke gøre bestyrelsen ansvarlig for, at grundejerne løbende holder sig orienteret om bestyrelsens beslutninger, som via referaterne er fuldt tilgængelige.

10. marts 2007 at 19:49 #1097

Norsvej

Oprettet af Max Nielsen, Oddervej 9 lørdag, marts 10 2007 19:49:05

Vi på Oddervej 9 vil absolut være positivt interesseret i en beskæring af det levende hegn, som ud for netop vores grund p.t. måler mellem 4 og 6 meter i højden. Vi har samme skyggeproblematik ud på sommeraftenerne, som flere andre af vores naboer.

Ja, det er korrekt at det levende hegn var til stede, da vi valgte vores grund, men det betyder ikke at det ikke bør beskæres/plejes indimellem. En tilbagevendende beskæring vil få hegnet til at få en sund, kraftig og tæt vækst fremover, til stor glæde for os beboere og ikke mindst dyrelivet.

Til orientering synes vi, at der ser ud til at være tale om en terrænforskel på arealerne langs hegnet. Oksbølvej-siden ligger lidt lavere, hvorfor hegnet syner højere derfra. Derfor bør de 3,5 meters højde i en evt. beskæring måles på Oddervej-siden.

15. juli 2007 at 18:59 #1096

Norsvej

Oprettet af Ulf Gøttrup, Oksbølvej 7 søndag, juli 15 2007 18:59:35

Som kommentar til det grønne bælte mellem Oksbølvej og Oddervej, vil jeg påpege at det er fællesareal for grundejerne. Det burde derfor være muligt at gå langs hegnet på begge sider, uden at føle at man tramper gennem folks private haver og uden at man skal forcere diverse forhindringer / beplantning langs skellet. Man kunne få det indtryk at nogle beboere forsøgte at indlemme arealet i deres egen have. Det er såmænd forståeligt nok, men bare ikke i overensstemmelse med lokalplan m.m.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Emnet 'Debat om nord/sydående plantebælte' er lukket for nye svar.