Vores veje er lege- og opholdsområde

Velkommen til Grundejerforeningen Norsvej, 4600 Køge Fora Gamle indlæg Vores veje er lege- og opholdsområde

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Forfatter Indlæg
Forfatter Indlæg
8. februar 2007 at 20:31 #1093

Norsvej

Posted by Søren Winther Thursday, February 08 2007 20:31:16

Padborgvej, Oksbølvej og Oddervej er ifølge lokalplanen og færdselslovens paragraf 40 primært et lege- og opholdsområde. Der er skiltet med max 15 km i timen. Hvordan kan det så være at en del bilister kører både 40 og 50 km i timen? Der er flere muligheder:

– De har overset skiltet…..hmm, kan man det hver gang?

– De ved ikke hvad skiltet betyder…..tag et par teoritimer!

– De er ligeglade…..ligeglade med hvad? Ligeglade med risikoen for at køre små børn ned, der leger på eller ved vejen?

– De tænker bare ikke lige over det……så må nogle jo få dem til at tænke!

Virker jeg fordømmende? Næ, jeg er bare træt af, at de orange stelere som bestyrelsen har opsat som et forsøg for at dæmpe farten bliver flyttet ind til siden ustandseligt – eller endda forsvinder.

Gode ideer til hvordan farten kan dæmpes effektivt modtages gerne!

30. september 2007 at 16:58 #1094

Norsvej

Oprettet af Robert Hansen søndag, september 30 2007 16:58:28

De opsatte kegler har egentlig den ønskede virkning. Jeg har selv anskaffet et par da jeg endnu ikke har fået svar på henvendelse til foreningen.

Problemet er at der i området bor så egoistiske og forsmåede personer som af uforklarelige årsager fjerner disse kegler og tilmed melder folk der vil beskytte deres børn til politiet, men desværre har de jo loven på deres side.

Jeg vil foreslå at der på pågældende steder opsættes beton blomster kasser som ikke kan flyttes, det må foreningen da kunne få godkendt.

Mvh.

Robert Hansen, Oksbølvej 13

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Emnet 'Vores veje er lege- og opholdsområde' er lukket for nye svar.